donderdag 31 mei 2012

libellen



8 opmerkingen:

  1. He dat lijkt mij een typisch geval van Leucorrhinia pectoralis als ik het goed zie.

    Prachtige foto's, kennelijk wil die Panasonic ook presteren in de macro-stand. Wat ik op de onderste foto erg mooi vindt is de reflecties op de oogjes. De bovenste is wat mij betreft ook erg fraai met dat fragiele van de vleugels. Dat kader doet een beetje afbreuk aan de foto, die heeft geen opsmuk nodig!

    Heb je helemaal geen achtergrond informatie te vertellen...? Waar je de foto's gemaakt hebt, of je nog natte voeten kreeg, instellingen geprobeerd, statief gebruikt? etc. Of zit er geen toetsenbord op je computer....

    Shit voor zulke foto's moet ik weer een extra lens kopen (en meeslepen).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. de libellen zijn in een poeltje in de buurt van de watermolen van Oele vastgelegd. Natte voeten ? Ja, maar dat hoort er ook een beetje bij. Macro ? nee. Met een flinke zoom, een respectabel aantal pixels en de nabewerking behaalde ik dit resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja, geen technische vragen van mijn kant, ik vind ze gewoon mooi !!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind ze vooral snel. Te snel om in de lucht te fotograferen.

      Verwijderen
  4. Mooi hoor deze libellen, is dit nu een platbuiklibelle?
    Op de 2e foto ook fraai de details op de poten.

    Groet,
    Sandra.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben geen expert op het gebied van libellen, maar de foto's van de Gewone Oeverlibelle komt het dichtst in de buurt. De platbuiklibelle heeft heel karakteristieke kleurpatronen bij de aanhechting van de vleugels.

      Trouwens, leuk dat je langs komt op mijn site !

      groet, Bart

      Verwijderen
  5. Ik blijf erbij, het is de Leucorrhinia pectoralis (witsnuitlibel).

    BeantwoordenVerwijderen